For English, click here

Draga client, 


Iti multumim ca faci parte din comunitatea noastra si ca ne-ai ales ca partener financiar. 

Ne dorim sa iti oferim intotdeauna servicii sigure, eficiente si adaptate nevoilor tale. In acest sens, dorim sa te informam ca, incepand cu data de 08.04.2025, vor intra in vigoare cateva modificari, cu privire la nivelul comisioanelor bancare si la unele clauze din Conditiile Generale Bancare pentru Persoane Fizice ("CGB - PF"). 

Aceste ajustari fac parte din angajamentul nostru de a investi constant in tehnologie, inovatie si servicii de calitate pentru a imbunatati experienta ta bancara. 

Ce se schimba? 

Modificari si completari ale clauzelor din CGB-PF: am adus modificari in Conditiile Generale Bancare in vederea alinierii acestora cu noile prevederi legale si oferta actuala de produse si servicii a bancii. 

Pe scurt, principalele modificari constau in:

  • Cardurile se pot emite pe suport fizic si/sau virtual, conform ofertei de produse afisata pe site-ul bancii www.raiffeisen.ro. Cardurile virtuale pot fi inregistrate in portofele digitale si pot fi utilizate pentru tranzactii pe internet si la POS/ATM/MFM.
  • Adaptarea clauzelor privind spalarea banilor, finantarea terorismului, aplicarea Sanctiunilor Internationale conform ultimelor modificari legislative intervenite in acest domeniu, precum si modalitatea prin care banca implementeaza cerintele legale in acest sens. 
  • Completarea capitolului 2 "2.1 Prevederi privind protectia datelor cu caracter personal" cu prevederi privind scopurile si temeiurile legale de prelucrare a datelor cu caracter personal:
♦ Pentru parcurgerea fluxului de identificare la distanta utilizand mijloace video prin intermediul platformelor digitale care au integrata o astfel de etapa de verificare, prelucrarea datelor biometrice si verificarea biometrica prin utilizarea modelelor de invatare automata, avansata prin intermediul platformelor digitale care au integrata o astfel de etapa de verificare; 
♦ Pentru transmiterea datelor la SANB (serviciul de afisare a numelui beneficiarului) ce presupune afisarea automata a numelui si a initialei prenumelui beneficiarului platii (in cazul persoanelor fizice), respectiv a denumirii trunchiate in cazul in care beneficiarul platii este o persoana juridica, in momentul introducerii de catre platitor a codului IBAN in aplicatiile bancare, prin intermediul carora se realizeaza platile electronice, in vederea prevenirii fraudelor si reducerii tranzactiilor eronate generate de introducerea gresita a contului beneficiarului unei plati; 
♦ Pentru transmiterea datelor catre Centrala Riscurilor de Credit; 
♦ Pentru cresterea nivelului de digitizare si eficientizare sporita la nivelul bancii, prin reducerea eforturilor, inclusiv a eforturilor financiare, de a efectua manual procese similare, inclusiv prin crearea si implementarea unor modele analitice avansate; 
♦ prin intermediul unor modele de inteligenta artificiala cu risc scazut, inclusiv prin intermediul unor modele de inteligenta artificiala, inclusiv prin invatare automata, avansata, inclusiv pentru antrenarea si dezvoltarea acestora. 
  • Adaugarea unui nou canal de transmitere a notificarilor de catre banca, respectiv notificari de tip push in aplicatia Smart Mobile.
  • Clarificari privind incetarea contractelor specifice aferente produselor/serviciilor si aplicabilitatea CGB-PF in cazul incetarii relatiei de afaceri dintre banca si client la initiativa oricarei dintre parti.
  • Modificarea termenului de transmitere a notificarii in de caz reziliere a contractului, din 3 zile lucratoare in 5 zile lucratoare de la inchiderea produsului/serviciului.
  • Detalierea cazurilor in care clientul poate solicita revocarea unui ordin de plata si a situatiilor in care banca nu poate garanta revocarea cu succes a acestuia.
  • Mentionarea datelor de contact ale ASF, autoritate competenta pentru solutionarea pe cale amiabila a eventualelor dispute privind produsele si serviciile de investitii.
  • Alte modificari si completari pentru claritatea textelor contractuale.

Comisioane bancare: unele dintre comisioanele noastre vor fi ajustate pentru a reflecta mai bine realitatea pietei si pentru a continua sa investim in servicii moderne si tehnologii avansate. 

Incepand cu data de 08.04.2025 taxele si comisioanele de mai jos vor avea urmatoarele valori:

Denumire comision Valoare noua
Taxa de administrare a pachetului Zero Simplu   12 lei/luna
Taxa de administrare a Pachetului Standard   3 lei/luna
Comision de tranzactii de tip Gambling   1% + 10 lei
Comision pentru retrageri numerar* 
  • La ghiseele bancilor acceptatoare din strainatate 
  • La ATM-urile bancilor acceptatoare din strainatate 
  • La ATM-urile apartinand Raiffeisen Bank 
  • La ghiseele si in retelele ATM alte altor banci romanesti acceptatoare de card
  1.5%
  min 10 lei

*Comisioanele se aplica pentru cardurile si pentru retragerile de numerar ce nu sunt incluse in beneficiile pachetelor de cont curent. 
Modificarile de costuri prevazute de aceasta notificare privesc taxele si comisioanele standard si nu afecteaza beneficiile de costuri incluse in pachetele de cont curent, beneficiile din campaniile promotionale sau alte beneficii oferite de banca, acestea ramanand la nivelul agreat conform conventiilor contractuale specifice.

Incepand cu data de 30.06.2025 se introduce urmatorul comision:

Denumire comision  Valoare comision 
Comision instituire poprire  25 lei

Prelungirea valabilitatii functionalitatii "Gratie" a cardului de credit: Pentru contractele de card de credit, perioada de valabilitate a functionalitatii "Gratie" se prelungeste pana la data de 31.12.2025. 

Notificarea prezenta este insotita de 3 anexe. Iata ce vei gasi in fiecare dintre ele: 

 

  • In Anexa nr. 1 poti gasi, redate in detaliu, toate clauzele contractuale din cuprinsul CONDITIILOR GENERALE DE DERULARE A OPERATIUNILOR BANCARE PENTRU PERSOANE FIZICE - "CGB PF", care au fost modificate sau completate.
  • In Anexa nr. 2 poti gasi, Formularul pentru informatii oferite deponentilor - Anexa nr. 2 la Legea nr. 311/2015 privind schemele de garantare a depozitelor si Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare. In conformitate cu prevederile acestui act normativ, disponibilitatile inregistrate in conturile tale de depozit sunt garantate in Romania de Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare, conform prevederilor din formularul anterior amintit. Prin "depozit" se intelege, conform legii, orice sold creditor, inclusiv dobanda datorata, rezultat din fonduri aflate intr-un cont sau din situatii tranzitorii derivand din operatiuni bancare curente, cum ar fi: depozitul la termen, contul curent, cont de economii, etc. De asemenea, tot in Anexa nr. 2 este inclusa si lista depozitelor excluse de la garantare. 
  • In Anexa nr. 3 a acestei notificari poti gasi clauza contractuala referitoare la functionalitatea "Gratie", din cuprinsul Contractului de Card de Credit, care a suferit modificari. 


Dorim sa te informam asupra faptului ca, in calitatea ta de client al Bancii, in masura in care nu esti de acord cu modificarile mentionate in cadrul acestei notificari si/sau in Anexele sale, ai dreptul sa denunti in mod unilateral contractul tau specific produsului sau serviciului vizat (spre exemplu: contractul de cont curent, de card de debit, card de credit etc.), fara a suporta penalitati si fara a fi necesara invocarea unui motiv. In cazul in care optezi pentru denuntarea contractului aferent produsului/serviciului, poti solicita acest lucru in orice agentie Raiffeisen Bank pana la data de 07.04.2025. 

In cazul in care, pana la data mentionata anterior, nu iti exprimi dezacordul cu privire la modificarile descrise mai sus, acestea vor fi considerate acceptate de tine in mod tacit urmand ca relatiile contractuale cu Raiffeisen Bank sa se deruleze in continuare, in conditiile reglementate expres in cuprinsul noii versiuni a CGB PF, precum si a documentatiei contractuale aferente serviciilor de plati actualizate (astfel cum acestea au fost modificate si completate prin aceasta notificare). 

Modificarile comunicate se vor aplica in aceleasi conditii si contractelor incheiate cu Raiffeisen Bank de catre titulari minori reprezentati/asistati de un reprezentant legal. 

In cazul in care ai calitatea de reprezentant legal al unui titular minor client al Bancii si utilizator al serviciilor de cont curent si al serviciilor atasate acestuia, in masura in care nu esti de acord cu modificarile notificate, ai dreptul de a reprezenta/asista minorul in vederea denuntarii in mod gratuit a contractelor aferente produselor/serviciilor respective pana la data de 07.04.2025. 

Daca ai intrebari referitoare la cele comunicate anterior, da-ne un semn asa cum iti este mai usor: ne gasesti online pe www.raiffeisen.ro, in Call Center apeland *2000 sau in agentiile Raiffeisen Bank. 

Iti multumim pentru intelegere si pentru parteneriatul nostru! Suntem aici pentru orice intrebari sau clarificari legate de aceste noutati. 


Cu prietenie, 
Echipa Raiffeisen Bank 

www.raiffeisen.ro