|
For English, click here. |
Anexa nr. 1 - MODIFICAREA CLAUZELOR DIN CONDIȚIILE GENERALE DE DERULARE A OPERAȚIUNILOR BANCARE PENTRU PERSOANE FIZICE Începând cu data de 08.04.2025, CONDIȚIILE GENERALE DE DERULARE A OPERAȚIUNILOR BANCARE PENTRU PERSOANE FIZICE (denumite în continuare “CGB”) se modifică și se completează astfel: CAPITOLUL 1 - INTRODUCERE La articolul 1.5, definiția „Cardului” se completează cu următorul paragraf: „Card” - ....; cardul se poate emite fie pe suport fizic, fie virtual, tipurile de card disponibile fiind menționate pe site-ul Băncii raiffeisen.ro, în secțiunea Carduri de debit/Carduri de cumpărături.” La articolul 1.5, definiția „Contului” se completează cu următorul paragraf: „Cont” - ....; orice referire la „Cont” include și o referire la „contul de card de credit” cu excepția cazului când se prevede expres altfel; La articolul 1.6.1, lit. h) se modifică și va avea următorul cuprins: „Autorități cu atribuții de emitere și de administrare Sancțiuni Internaționale” - va însemna oricare dintre: .... h) instituțiile și agențiile guvernamentale ale oricăruia dintre statele de mai sus, inclusiv, dar fără a se limita la, Oficiul pentru Controlul Activelor Externe (Office of Foreign Assets Control - OFAC), Secretarul Trezoreriei Statelor Unite ale Americii, Departamentul de Stat al Statelor Unite ale Americii, Oficiul de Implementare a Sancțiunilor Financiare din Regatul Unit (UK) (Office of Financial Sanctions Implementation – OFSI), parte a Trezoreriei Majestății Sale din Regatul Unit (UK), sau orice (altă) instituție guvernamentală sau autoritate de reglementare sau agenție relevantă care administrează Sancțiunile Internaționale (fiecare autoritate după cum este modificată, completată sau înlocuită periodic). La articolul 1.6.1, definițiile „Lista de sancțiuni”, „Parte restricționată” lit. a), „Sancțiuni” și „Sancțiuni Internaționale” se modifică și vor avea următorul cuprins: „Lista de Sancțiuni” - Lista “Cetățenilor desemnați ca speciali și a persoanelor restricționate” („Specially Designated Nationals and Blocked Persons List” menținută de Oficiul pentru Controlul Activelor Externe din Statele Unite ale Americii (USA) (Office of Foreign Assets Control), agenție guvernamentală din Statele Unite ale Americii) și Lista Consolidată a Persoanelor cu Sancțiuni Financiare („Consolidated List of Financial Sanctions Targets in the UK”) menținută de Oficiul de Implementare a Sancțiunilor Financiare din Regatul Unit (UK) (Office of Financial Sanctions Implementation - OFSI) și orice listă echivalentă a Consiliului de Securitate al Organizației Națiunilor Unite sau a Uniunii Europene și orice listă de persoane sancționate de Departamentul de Stat al Statelor Unite ale Americii, după cum este publicată în Registrul federal sau orice listă sau document similar administrat de orice Autoritate cu atribuții de emitere și/sau administrare Sancțiuni Internaționale, fiecare după cum este modificată, completată sau înlocuită periodic; „Parte Restricționată” - oricare dintre următoarele: persoană/entitate desemnată sau persoană/entitate care este deținută/controlată de o persoană/entitate desemnată (în măsura în care se află în sfera de aplicare a cerințelor referitoare la structura de proprietate sau control ale sancțiunilor relevante) sau o persoană/entitate care acționează în numele unei persoane/entități desemnate; sau .... „Sancțiuni” - sancțiuni economice sau financiare și restricții (oricum ar fi acestea descrise) sau embargouri impuse, administrate sau aplicate periodic, de către oricare dintre Autoritățile cu atribuții de emitere și administrare a Sancțiunilor Internaționale; „Sancțiuni Internaționale” – Sancțiunile, restricțiile și obligațiile în legătură cu guvernele unor state, cu entități nestatale sau persoane fizice ori juridice, adoptate de Consiliul de Securitate al Organizației Națiunilor Unite, de Uniunea Europeană, de Statele Unite ale Americii, de organizații internaționale sau prin decizii unilaterale ale României ori ale altor state pe care România decide să le implementeze în scopul menținerii păcii și securității internaționale, prevenirii și combaterii terorismului, asigurării respectării drepturilor omului și libertăților fundamentale, dezvoltării și consolidării democrației și statului de drept și îndeplinirii altor scopuri, în conformitate cu obiectivele comunității internaționale, cu dreptul internațional și cu dreptul Uniunii Europene. Sancțiunile internaționale vizează, în special, înghețarea fondurilor și a resurselor economice, restricții comerciale, restricții privind operațiuni cu produse și tehnologii cu dublă utilizare și cu produsele militare, restricții de călătorie, restricții de transport și comunicații, sancțiuni diplomatice sau în domeniile tehnico-științific, cultural ori sportiv. CAPITOLUL 2 - PRINCIPII GENERALE La articolul 2.1 - Prevederi privind protecția datelor cu caracter personal se modifică, în principal, următoarele, paragraful 2.1.4. – „Banca prelucrează date cu caracter personal pentru următoarele scopuri, după cum urmează (...) Punctul 2.1.4.1 – „În vederea îndeplinirii obligațiilor legale, Banca prelucrează datele cu caracter personal pentru:(...)” se completează cu următorul paragraf: „transmiterea și primirea în cadrul Grupului Raiffeisen a informațiilor referitoare la starea de nerambursare; transmiterea informațiilor despre creditul acordat, respectiv riscul individual de credit și situația creditelor restante (inclusiv întârzierile la plată mai mari de 30 de zile calendaristice) către Centrala Riscului de Credit din cadrul Băncii Naționale a României (instituție publică independentă cu sediul central în București, Str. Strada Lipscani nr. 25, sector 3, București, ce reprezintă o structură specializată în colectarea, stocarea și centralizarea informațiilor privind expunerea fiecărei persoane declarante-instituție de credit, instituție financiară nebancară, instituție de plată, etc. din România, față de acei debitori care au beneficiat de credite și/sau angajamente al căror nivel cumulat depășește suma limită de raportare (20.000 lei), precum și a informațiilor referitoare la fraudele cu carduri produse de către posesori”. Punctul 2.1.4.3- „În vederea îndeplinirii intereselor legitime ale Băncii, în contextul desfășurării obiectului său de activitate, Banca prelucrează datele cu caracter personal pentru: (...)” se completează cu următorul paragraf: „(...) creșterea nivelului de digitizare și eficientizare sporită la nivelul băncii, prin reducerea eforturilor, inclusiv a eforturilor financiare, de a efectua manual procese similare, inclusiv prin crearea și implementarea unor modele analitice avansate; (...)” Punctul 2.1.4.3 se completează prin adăugarea la final a unui nou alin. după cum urmează: „De asemenea, în vederea îndeplinirii intereselor legitime ale Băncii, Banca prelucrează datele cu caracter personal prin intermediul unor modele de inteligență artificială cu risc scăzut, inclusiv prin învățare automată, avansată, inclusiv pentru antrenarea și dezvoltarea acestora, pentru eficientizarea activităților operaționale interne, îmbunătățirea rezultatelor și rapoartelor băncii, procesarea automatizată a datelor, automatizarea procesării informațiilor specifice unor documente prin extragerea informațiilor și centralizarea acestora, automatizarea redactării și traducerii unor documente, transcrierea apelurilor efectuate prin call center și marcarea corespunzătoare a scopurilor comunicării, crearea unor documente și analize specifice interne, reconcilierea automată a unor tranzacții, sistematizarea unor analize și crearea mecanismelor de extragere automată a unor date și informații, creșterea nivelului de digitizare și reducerea intervenției umane, în vederea obținerii de date/informații legate de contabilitatea și profitabilitatea clienților băncii. În măsura în care Banca va utiliza modele sau sisteme cu risc crescut, va respecta cerințele instituite prin Regulamentul (UE) 2024/1689 al Parlamentului European și al Consiliului din 13 iunie 2024 de stabilire a unor norme armonizate privind inteligența artificială. În vederea prevenirii fraudelor în rândul clienților (persoane fizice sau persoane juridice) care efectuează plăți electronice, precum și în vederea reducerii tranzacțiilor eronate generate de introducerea greșită a contului beneficiarului unei plăți (cont în format IBAN), Banca a implementat Serviciul de Afișare a Numelui Beneficiarului (SANB). Acest serviciu presupune afișarea automată a prenumelui și a inițialei numelui beneficiarului plății (în cazul persoanelor fizice), respectiv a denumirii trunchiate în cazul în care beneficiarul plății este o persoană juridică, în momentul introducerii de către plătitor a codului IBAN în aplicațiile bancare prin intermediul cărora se realizează plățile electronice. Pentru funcționarea acestui serviciu, în vederea îndeplinirii intereselor legitime ale Băncii și TRANSFOND care acționează în aceste scopuri ca operator asociat cu Banca și cu toate celelalte bănci participante la SANB, datele cu caracter personal ale Persoanei Vizate, respectiv: inițiala numelui, prenumele complet și codul IBAN sunt transferate de către Banca spre Transfond, unde sunt stocate și actualizate periodic până la încetarea relației cu Banca, pentru a fi interogate de alte bănci participante la SANB atunci când Persoana Vizată ale cărei date sunt transferate de Banca va avea calitatea de beneficiar al plăților electronice inițiate de clienți ai altor bănci care participă la SANB, la momentul completării ordinului de plată electronic, după introducerea de către plătitor a codului IBAN al contului în care urmează a fi efectuată plata.” Punctul 2.1.4.4 se completează prin adăugarea înainte de ultimul alin. a următorului alin. nou: „De asemenea, Banca va prelucra datele cu caracter personal ale Persoanelor vizate în baza consimțământului exprimat de acestea pentru parcurgerea fluxului de identificare la distanță utilizând mijloace video, pentru prelucrarea datelor biometrice și verificarea biometrică prin utilizarea modelelor de învățare automată, avansată, consimțământ liber exprimat de Persoanele Vizate prin intermediul platformelor digitale care au integrată o astfel de etapă de verificare, prin selectarea opțiunii corespunzătoare din pagina dedicată captării consimțământului, după parcurgerea notei de informare specifice.” Punctul 2.1.4.5 primul paragraf se modifică și va avea următorul cuprins: 2.1.4.5. Profilări și procese decizionale automatizate: Pentru îndeplinirea scopurilor de prelucrare menționate anterior, în anumite situații (de exemplu, în contextul aplicării măsurilor de cunoaștere a clientelei în vederea prevenirii spălării banilor și combaterii finanțării terorismului, inclusiv prin crearea și utilizarea listelor de avertizare, în contextul identificării și evaluării potențialelor dificultăți de plată prin determinarea indicatorilor de avertizare timpurie; în contextul evaluării de risc desfășurate în vederea luării unei decizii privind solicitarea unui produs de credit, respectiv în vederea prestării serviciilor bancare aferente produselor de credit; în contextul prevenirii și identificării fraudelor, etc.), fluxului de identificare la distanță utilizând mijloace video și prelucrarea datelor biometrice, este necesară prelucrarea prin mijloace automate a datelor cu caracter personal. Astfel de activități de prelucrare pot implica și evaluarea anumitor aspecte referitoare la Persoanele Vizate pentru scopul analizării sau preconizării unor caracteristici cu privire la acestea, precum educația, vârsta, situația economică, fiabilitatea sau comportamentul acestora (inclusiv din perspectiva tranzacțiilor, respectiv a activităților vizând jocuri de noroc și/sau pariuri). Punctul 2.1.5 alin.1, lit a) și b) se completează și vor avea următorul cuprins: „2.1.5. În vederea îndeplinirii scopurilor de prelucrare menționate mai sus, Banca prelucrează: datele cu caracter personal care îi sunt furnizate în mod direct de Persoana Vizată, inclusiv în contextul accesării produselor și serviciilor Băncii sau utilizării aplicațiilor puse la dispoziție de către Banca, fluxului de identificare la distanță utilizând mijloace video și prelucrarea datelor biometrice; datele obținute din următoarele surse externe: Biroul de Credit (dacă este cazul), ANAF (dacă este cazul), Oficiul Național al Registrului Comerțului, Buletinul Procedurilor de Insolvență, Centrala Riscului de Credit, autorități și instituții publice, tabloul notarilor publici, disponibil pe site-ul Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România, tabloul avocaților, disponibil pe site-ul Uniunii Naționale a Barourilor din România, tabloul executorilor judecătorești, disponibil pe site-ul Uniunii Naționale a Executorilor Judecătorești, Registrul public electronic privind auditorii autorizați, disponibil pe site-ul Autorității Publice pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar, Registrele disponibile pe site-ul Colegiului Psihologilor din România, Tabloul Mediatorilor, disponibil pe site-ul Consiliului de Mediere, Ordinul Arhitecților din România, parteneri contractuali (cum ar fi, agenții de colectare a debitelor/recuperare a creanțelor, furnizori de servicii), entitățile din Grupul Raiffeisen, partenerii contractuali ai Băncii (inclusiv eMAG, Vodafone și alți parteneri cu care Raiffeisen Bank SA colaborează în vederea furnizării cardurilor de credit co-branded), evaluatorul indicat pentru bunurile propuse în garanție (dacă este cazul), notarii publici (dacă este cazul), angajatorii Persoanei Vizate (dacă este cazul), societatea de asigurare sau reasigurare (dacă este cazul), Clientul (Plătitor), instituții de credit, surse publice (și anume, registre publice, World Check, presa, liste sau documente accesibile publicului referitoare la insolvența persoanelor fizice), inițiatori ai operațiunilor de plată, executori judecătorești, alte organe de executare și autorități care pot institui măsuri asigurătorii și popriri pe conturile Persoanelor Vizate deschise la Banca, titulari ai mandatelor de debitare directă, reprezentantul legal al minorului titular de cont, codebitorul care are calitatea de solicitant de extras de cont, angajatorul gestionarului titular al contului de garanție deschis pe perioada derulării raportului de muncă - atunci când acesta are calitatea de solicitant de extras de cont, împuternicitul titularului de cont care are calitatea de solicitant de extras de cont, alte Persoane Vizate (spre exemplu, în contextul acțiunilor pentru colectarea debitelor/recuperarea creanțelor), Transfond. (...)” Punctul 2.1.5 se completează prin adăugarea, după alin. 3, a unui alin. 4, nou cu următorul cuprins: „Categoriile de date prelucrate în Centrala Riscului de Credit sunt datele de identificare ale Persoanei Vizate, informații privind tipul de credit contractat, gradul de îndatorare și apartenența la un grup de debitori, informații referitoare la fraudele cu carduri produse de către posesori.” Ca urmare a completării, alin. 4 va deveni alin. 5 și alin. 5 va deveni alin. 6 care se va completa prin adăugarea la începutul acestuia a următoarelor prevederi: „În vederea efectuării verificării identității persoanei în mediul online, în procesul de stabilire a identității Persoanei Vizate, Banca utilizează o metodă de identificare la distanță utilizând mijloace video și prelucrarea datelor biometrice care permite Băncii să își îndeplinească obligațiile legale referitoare la aplicarea măsurilor de cunoaștere a clientelei și să prevină eventuale tentative de fraudă. Identificarea la distanță a persoanelor vizate se realizează de către Banca prin intermediul platformelor digitale care sunt conectate cu aplicația persoanei împuternicite de către Banca, prin intermediul căreia se vor prelucra date cu caracter personal pentru parcurgerea de către Persoana Vizată a fluxului pentru efectuarea identificării la distanță și efectuarea verificărilor în scopul prevenirii eventualelor fraude, în numele Băncii, în următoarele scopuri: (i) verificarea documentului de identitate și citirea și preluarea automată a datelor prin recunoașterea optică a caracterelor (OCR-izare); (ii) verificarea biometrică a persoanei vizate (prin intermediul fotografiei din CI și a imaginii din înregistrarea video) și prelucrarea datelor biometrice, prelucrarea datelor biometrice și verificarea biometrică prin utilizarea modelelor de învățare automată, avansată; (iii) verificarea dispozitivului de pe care sunt efectuate captura actului de identitate original și înregistrarea video; (iv) atribuirea unui identificator numeric biometric unic feței din documentul de identitate și înregistrarea video și verificarea similitudinii faciale; (v) alte asemenea verificări. Pentru aceste scopuri, Banca prelucrează următoarele categorii de date cu caracter personal: fotografia actului de identitate, informațiile extrase din actul de identitate și din elementele de securitate incorporate în acesta, înregistrări video, date biometrice, metadate în legătură cu imaginile și dispozitivul de pe care s-au efectuat fotografiile și înregistrările, adresa IP, proprietățile dispozitivului, date despre camera și microfonul de pe dispozitiv. (...)” De asemenea, punctul 2.1.5 se completează prin adăugarea la final a unui alin. nou cu următorul conținut: „În contextul aderării la SANB, Banca va interoga baza de date aparținând TRANSFOND la momentul completării de către Clienții săi a ordinelor de plată electronice și va afișa Clienților în ordinul de plată electronic, după completarea codului IBAN al contului beneficiarului plății: prenumele complet, inițiala numelui beneficiarului plății, respectiv denumirea trunchiată a persoanei juridice, ca elemente suplimentare de identificare a beneficiarului plății pe care Plătitorul să le poată verifica înainte de autorizarea tranzacției.” La enumerarea de la art. 2.1.6 se adaugă Centrala Riscului de Credit, conform paragrafului de mai jos: „(... inclusiv ANAF, Banca Națională a României, Centrala Riscului de Credit și Autoritatea de Supraveghere Financiară ...)” La articolul 2.3.1 sintagma „produsele și serviciile bancare” se înlocuiește cu sintagma „produsele și serviciile oferite de Banca” CAPITOLUL 2 - CONDIȚII GENERALE APLICABILE CONTURILOR La articolul 3.1 se modifică punctul 3.1.2 și 3.1.3 și vor avea următorul cuprins: 3.1.2. Banca va putea, fără însă a fi obligată la aceasta, să deschidă pe numele Clienților, prin unitățile sale operative și prin serviciul de internet banking în anumite condiții, Conturi (precum conturi curente, conturi de economii, conturi de depozit, conturi de credit card), ca urmare a cererii acestora și în conformitate cu procedurile interne emise de Bancă în acest scop. 3.1.3. Clientul are obligația de a prezenta Băncii, la transmiterea de către aceasta a oricărei solicitări, cereri ori instrucțiuni ori la simpla cerere a Băncii, orice informații și documente pe care Banca le consideră necesare pentru deschiderea și operarea Conturilor, pentru justificarea operațiunilor solicitate ori pentru îndeplinirea periodică de către Bancă, a obligațiilor stabilite prin lege și/sau normele și politicile Băncii. Clientul se obligă ca, la solicitarea Băncii, să furnizeze acesteia orice informații, documente sau declarații suplimentare în vederea stabilirii obiectului și/sau raționamentului economic al tranzacțiilor, sursei și/sau destinației fondurilor retrase/depozitate în numerar și/sau a sursei fondurilor care fac obiectul tranzacțiilor, indiferent de canalul/instrumentul/serviciul de plată prin care acestea au fost inițiate, pentru stabilirea sursei fondurilor investite (inițial) în Monede virtuale și a circuitului financiar privind Monedele virtuale (atât la achiziționarea cât și la încasări din Monede virtuale) sau alte informații necesare în procesul de cunoașterea clientelei, de actualizare date pentru îndeplinirea de către Bancă a obligațiilor stabilite prin lege, prin normele interne ale Băncii și/sau Sancțiuni Internaționale/SUA. La articolul 3.1 se modifică pct. 3.1.4 alin. (1), având cuprinsul de mai jos, iar cel de-al doilea paragraf devine alin. (2): 3.1.4 (1) În vederea respectării politicilor Băncii de acceptare și cunoaștere a clientelei și a prevederilor legale privind prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, a Sancțiunilor Internaționale/SUA precum și a prevederilor legale privind prevenirea și combaterea fraudelor, Banca poate aplica una sau mai multe din măsurile prevăzute la alin. (2), în oricare din următoarele situații:..... La articolul 3.2 se modifică pct. 3.2.1 se completează la final cu următorul text: 3.2.1. „.... Prin excepție, pe conturile de card de credit nu se pot numi Împuterniciți.” La articolul 3.6 se modifică punctul 3.6.4 și va avea următorul cuprins: 3.6.4 În cazurile prevăzute la art. 3.6.3 lit. a), b), c) d), f) de mai sus Banca va notifica Clientului măsura luată, în cel mult 5 zile lucrătoare de la luarea acestei decizii, conform regulilor de la secțiunea 8.2. ”Notificări”. În cazul prevăzut la art. 3.6.3 lit e) închiderea Contului se face fără notificare. Articolul 3.6 se completează cu un nou pct. 3.6.7 care va avea următorul cuprins: 3.6.7 (1) Contractele Specifice încetează în cazurile și condițiile menționate în cuprinsul acestora, care se completează cu cazurile de încetare a relației de cont prevăzute la art. 3.6.3 din prezentul document. (2) Prevederile CGB se vor aplica până la data la care Clientul nu mai deține în raport cu Banca niciun Contract specific în vigoare, data de la care se consideră încetată relația de afaceri cu Banca. Cu toate acestea, orice reclamații, solicitări, litigii, cereri depuse/introduse de Client după data la care a încetat relația de afaceri cu Banca sau care au fost inițiate anterior și se află în derulare la acea dată, vor fi analizate în raport cu prevederile Contractului specific și/sau CGB în vigoare la data la care s-a încheiat/s-a petrecut/s-a executat actul/faptul/obligația reclamată/solicitată/contestată de Client. CAPITOLUL 4 - DISPOZIȚII PRIVIND OPERAȚIUNILE DE PLATĂ La articolul 4.6 se modifică pct. 4.6.2 și 4.6.3 și vor avea următorul cuprins: 4.6.2. Banca va putea accepta, la cererea Clientului, efectuarea de demersuri necesare revocării Ordinelor de plată instructate de Client după momentul autorizării plății (exprimarea de către Client a consimțământului cu privire la efectuarea operațiunii de plată), numai dacă sunt întrunite cumulativ următoarele condiții: a) Clientul completează formularul specific furnizat de Bancă în scopul revocării. b) Clientul achită comisionul aferent operațiunii solicitate. c) Ordinul de plată nu a fost executat încă; d) Moneda Operațiunii de plată este exprimată în lei și banca beneficiarului este situată în afara României sau Moneda Operațiunii de plată este în valută, iar banca beneficiarului plății se află în România sau în afara României. 4.6.3. Banca nu poate garanta revocarea cu succes a unui Ordin de plată în cazul în care: a) instrucțiunea de plată a fost deja transmisă către banca beneficiarului în cazul operațiunilor de plată interbancare. b) suma tranzacției a fost deja creditată în Contul beneficiarului plății în cazul operațiunilor de plată intrabancare; în acest caz revocarea se va putea realiza numai cu acordul beneficiarului plății. c) Moneda Operațiunii de plată este exprimată în lei și banca beneficiarului este situată în România. La articolul 4.9 se modifică punctul 4.9.2 și va avea următorul cuprins: 4.9.2. (1) Banca acționează în conformitate cu prevederile legislației și reglementărilor naționale și internaționale privind sancționarea spălării banilor și prevenirea și combaterea finanțării actelor de terorism, punerea în aplicare a Sancțiunilor Internaționale/SUA, instituite pentru anumite state, entități și persoane, precum și în conformitate cu reglementările referitoare la: (i) restricțiile privind operațiunile cu produse cu dublă utilizare (exportul, transferul în interiorul Uniunii Europene, serviciile de intermediere, asistența tehnică și tranzitul, având ca obiect: produse, inclusiv produse software și tehnologii, care pot avea o utilizare atât civilă, cât și militară, și care includ produsele care pot fi folosite pentru conceperea, dezvoltarea, producerea sau utilizarea de arme nucleare, chimice sau biologice, sau de vectori purtători de asemenea arme, inclusiv toate produsele care pot fi utilizate atât în scopuri neexplozive, cât și să contribuie în orice mod la fabricarea armelor nucleare sau a altor dispozitive nucleare explozive). (ii) restricțiile privind operațiuni cu produse militare (exportul, importul și transferul, în regim definitiv sau temporar, din sau în teritoriul României, intermedierea, tranzitul prin România, transbordările efectuate pe teritoriul României având ca obiect orice produs din Lista cuprinzând categoriile de produse militare supuse regimului de control al exporturilor, importurilor și altor operațiuni, prevăzută în anexa la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 158/1999 privind regimul de control al exporturilor, importurilor și altor operațiuni cu produse militare și în orice alt act normativ ulterior care va înlocui această ordonanță de urgență. (2"(2) În consecință, Banca nu va fi răspunzătoare pentru pierderi sau prejudicii de orice natură (inclusiv morale) suportate direct sau indirect de către Client sau de terțe persoane ca urmare a conformării cu aceste reglementări, rezultate din: (i) executarea cu întârziere/neexecutarea de către Bancă a oricărei instrucțiuni de plată a Clientului; (ii) blocarea/închiderea Contului/instrumentelor de plată; (iii) rezilierea Contractelor specifice. La articolul 5.1 se modifică punctele 5.1.2 alin. (2), 5.1.3, 5.1.5 și 5.1.6 și vor avea următorul cuprins: (3) Cardul virtual este un card emis exclusiv pe suport digital ce permite tranzacții pe internet și la Terminale. Pentru efectuarea tranzacțiilor la Terminale, este necesară înregistrarea prealabilă a cardului în Portofele electronice. Cardul virtual poate fi vizualizat și înregistrat în Portofele electronice exclusiv prin intermediul aplicației Smart Mobile. 5.1.3 Cardurile pot fi utilizate în mediul fizic (aplicabil pentru cardurile embosate) și în mediul electronic (aplicabil pentru cardurile plate, embosate și virtuale), pe teritoriul României și în străinătate. 5.1.5 (1) Banca livrează Cardul de debit/Cardul de credit emise pe suport fizic (la prima emitere, la reînnoirea automată la expirarea valabilității sau la reemiterea Cardului la solicitarea Clientului) la adresa de corespondență sau de domiciliu din România, comunicată de Client Băncii prin formularele specifice sau prin canalele puse la dispoziție de către Bancă, după caz. Utilizatorul de Card va fi informat cu privire la transmiterea Cardului, prin SMS la numărul de telefon comunicat Băncii sau prin notificare push prin aplicația Smart Mobile. În măsura în care, Cardul nu poate fi predat Utilizatorului de Card după 3 (trei) încercări consecutive, Cardul va fi returnat Băncii și va fi predat Clientului în conformitate cu detaliile de la alin. (2). 5.1.6 (1) Activarea Cardului fizic se realizează de către Utilizatorul de card la prima tranzacție la POS/ATM/MFM, prin inserarea Cardului în terminal și tastarea codului PIN. Codurile PIN se comunică Utilizatorului de card prin mesaj de tip SMS, la ultimul număr de telefon mobil declarat Băncii la cea mai recentă actualizare a datelor efectuată de acesta. Părțile convin ca ulterior predării Cardului, Banca va putea transmite Clientului mesaje, prin orice canal, privind activarea acestui instrument de plată. (2) Toate Cardurile pe suport fizic emise de Bancă au incorporată tehnologia contactless, astfel încât acestea pot fi utilizate fie prin inserarea Cardului în Terminalul de plată, fie prin apropierea de acesta, comunicarea realizându-se prin intermediul undelor radio. Clientul are posibilitatea să solicite Băncii dezactivarea funcționalității contactless a Cardului în orice agenție a Băncii sau prin intermediul Serviciului Call Center și se obligă să îndeplinească procedura de dezactivare care i se comunică cu ocazia solicitării. La articolul 5.5 se modifică punctul 5.5.2 lit. a) și va avea următorul cuprins: 5.5.2 Utilizatorii de card au obligația: a) de a semna Cardul emis pe suport fizic pe revers în chenarul rezervat pentru acest scop, în momentul primirii acestuia, folosind un pix cu pastă; CAPITOLUL 6 - SERVICII SPECIALE OFERITE DE BANCĂ PRIN INTERMEDIUL SERVICIULUI TELEFONIC CALL CENTER AL RAIFFEISEN BANK La Capitolul 6 se modifică punctul 6.5 lit. b) și va avea următorul cuprins: 6.5 .....b) Interogarea soldului Contului la care este atașat cardul de debit, pentru Utilizatorul principal și suplimentar, respectiv a disponibilului din limita de card de credit, exclusiv pentru Utilizatorul principal de card; CAPITOLUL 8 - DISPOZIȚII FINALE La articolul 8.1 se modifică punctele 8.1.3 și 8.1.7 și vor avea următorul cuprins: 8.1.3. Modificările aduse Contractelor specifice și CGB sunt comunicate Clientului conform secțiunii ”Notificări” sau prin mijloacele de comunicare specifice fiecărui serviciu/produs conform Contractului specific. 8.1.7. Banca va aplica în mod automat dispozițiile legale specifice cu caracter imperativ în legătură cu serviciile/produsele oferite Clientului, inclusiv pentru produsele de creditare, în măsura în care acestea diferă de cele stabilite în Contractele specifice, fără să mai fie necesară modificarea prezentelor CGB. La articolul 8.2 se modifică punctul 8.2.1 și va avea următorul cuprins: 8.2.1. Orice solicitări, notificări, aprobări, comunicări (”Notificarea”) decurgând din prezentele CGB și/sau din Contractele specifice încheiate între Bancă și Client se va face de către Bancă în scris, Notificarea putând fi remisă personal și/sau transmisă prin poștă și/sau prin fax și/sau prin e-mail și/sau prin SMS mesaj text, la adresa (poștală și/sau de e-mail), respectiv la numerele de contact (fax sau telefon mobil), așa cum sunt acestea indicate de către Client prin intermediul canalelor de comunicare puse de Bancă la dispoziția Clientului în acest scop sau prin mesaj postat în cadrul aplicației Raiffeisen Online sau Smart Mobile, notificări de tip push în Smart Mobile pentru deținătorii acestor servicii sau prin publicare în pagina de internet a Băncii cu acces personalizat (de exemplu, Serviciul Extras Electronic). La articolul 8.2 punctul 8.2.2 se completează cu pct. v) având următorul cuprins: (v) în cazul transmiterii notificărilor de tip push – la data postării mesajului pe ecranul dispozitivului mobil. La articolul 8.3 se completează punctul 8.3.2 cu următorul paragraf: 8.3.2. ...În vederea soluționării pe cale amiabilă a eventualelor dispute privind serviciile și produsele de investiții, Clientul poate sesiza în condițiile legii “Autoritatea de Supraveghere Financiară (autoritate de supraveghere cu sediul în Splaiul Independenței nr. 15, sector 5, 050092, București, tel: 0800.825.627, 021.305.3470) sau Banca Națională a României la detaliile de contact menționate mai sus. Se introduce pct. 8.10, având cuprinsul de mai jos, iar punctele subsecvente se vor renumerota corespunzător: 8.10. Forța majoră și cazul fortuit 8.10.1 Forța majoră exonerează de răspundere partea care o invocă, în condițiile legii, după înștiințarea celeilalte părți. Partea care invocă forța majoră va înștiința cealaltă parte în termen maxim de 5 zile de la apariție și va transmite documentele doveditoare, certificate de Camera de Comerț și Industrie a României conform legii, în termen de 15 zile. În aceleași condiții se va comunica și încetarea cazului de forță majoră. 8.10.2 Banca nu va fi răspunzătoare față de Client pentru pierderile cauzate de forța majoră sau caz fortuit (evenimente imprevizibile și inevitabile ce nu pot fi controlate de părți), incluzând, dar fără a se limita la acestea: naționalizare, expropriere, restricții valutare, măsuri ale unor organisme cu puteri de reglementare, inclusiv, dar nu limitativ, orice agenție, organism guvernamental, Banca Națională a României, conflicte de muncă în rândurile personalului Băncii sau al altor entități implicate în tranzacțiile efectuate de Bancă în numele Clientului și ale căror servicii sunt utilizate de Bancă, boicoturi, căderi de curent electric sau în rețeaua de comunicații ori echipamentul Băncii, conflicte internaționale, acțiuni violente sau armate, acte de terorism, insurecție, revoluție, precum și evenimente naturale imprevizibile cu efecte negative majore. 8.10.3 În toate cazurile în care este angajată răspunderea Băncii, aceasta va fi limitată la acoperirea prejudiciului direct și efectiv creat Clientului. |
|
|