ANEXA PRIVIND MODIFICARILE DOCUMENTATIEI CONTRACTUALE AFERENTE SERVICIILOR DE PLATI – PERSOANE FIZICE

 

Incepand cu data de 26.02.2026 se modifica conditiile contractuale aferente conturilor curente si altor produse oferite de Raiffeisen Bank persoanelor fizice, modificari reflectate si in documentatia contractuala, conform prevederilor acestei anexe.  

Atragem atentia ca aceste modificari nu afecteaza beneficiile de cost incluse in pachetele de cont curent, acestea din urma raman la nivelul agreat conform prevederilor contractuale specifice incheiate cu Banca.  

Propunerile de modificare a documentatiei contractuale vizeaza urmatoarele schimbari:  

1. MODIFICAREA SI COMPLETAREA  ANEXEI la Cererea de deschidere/mentenanta cont curent si Servicii atasate la Cererea de deschidere cont curent standard si servicii atasate 

Incepand cu data de 01.05.2026, art. I.2.4 se reformuleaza si va avea urmatorul cuprins: 
I.2.4.  
A) Banca acorda o reducere de 100% a taxei lunare de administrare a  Pachetului ZERO Simplu daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele 2 (doua) conditii: 

(1) inregistrarea unui rulaj creditor lunar cel putin egal cu 1.000 (una mie) Lei
pe Contul Curent Principal, astfel cum acesta este identificat in Cererea de deschidere/mentenanta cont curent aferenta Contului de tip Pachet Zero Simplu. 
Nu vor intra in calculul valorilor prag, mentionate anterior, sumele virate in contul curent prin intermediul operatiunilor intrabancare de transfer intre conturile aceluasi Titular sau prin utilizarea produselor de tip credit acordate de Banca acestuia.  

si  

(2) efectuarea unei “Tranzactii electronice” lunare. ”Conditia efectuarii unei Tranzactii electronice lunare” se considera a fi indeplinita daca este realizata cel putin o “Tranzactie electronica” in decursul unei luni calendaristice: (a) dintr-unul dintre conturile curente incluse in Pachet, indiferent de valuta in care a fost deschis sau (b) prin intermediul cardul de credit, inclus in Pachetul detinut.  
In sensul celor de mai sus, prin “Tranzactia electronica” se intelege orice plata efectuata:  
(i) la POS sau online cu cardul de debit sau cardul de credit, inclus in Pachet, daca este cazul;  
(ii) prin serviciul Smart Mobile;  
(iii) prin intermediul serviciului Debitare Directa sau FixPay.  

B) Banca acorda o reducere de 100% a taxei lunare de administrare a  Pachetului ZERO Tot cu conditia sa fie efectuata cel putin o “Tranzactie electronica” in decursul unei luni calendaristice:  
(a) dintr-unul dintre conturile curente incluse in Pachet, indiferent de valuta in care a fost deschis sau (b) prin intermediul cardul de credit, inclus in Pachetul detinut. 
In sensul celor de mai sus, prin “Tranzactia electronica” se intelege orice plata efectuata: 
(i) la POS sau online cu cardul de debit sau cardul de credit, inclus in Pachet, daca este cazul; 
(ii) prin serviciul Smart Mobile; 
(iii) prin intermediul serviciului Debitare Directa sau FixPay 

Pentru evitarea oricarui dubiu, nu este considerata “Tranzactie electronica”: orice incasare intrabancara/interbancara inclusiv in contul de card de credit, transferul de sume de bani intre conturile curente/de card de credit ale Titularului, detinute la Banca (cu exceptia celor efectuate prin serviciul FixPay), retragerea de numerar din contul curent/de card de credit, debitarea automata efectuata de catre Banca din conturile curente/de card de credit, incluse in Pachet cu orice sume datorate de Client conform contractelor incheiate cu Banca, cum ar fi, dar fara a se limita la taxe/comisioane, rate aferente creditelor.  

Incepand cu data de 01.03.2026, se modifica si completeaza art. I.5. TAXE SI COMISIOANE - Tabelul 1 si Tabelul 2 astfel: 

Comisionul de administrare standard pentru Pachetul Zero Simplu va fi 15 lei (în loc de 12 lei), iar pentru Pachetul Zero Tot va fi 20 lei (în loc de 15 lei).  

Comisionul de încasare standard a sumelor din conturi deschise la alte bănci a fost eliminat. Astfel, nu vei mai plăti comision pentru această operațiune, comparativ cu nivelul anterior de 0,1% (minimum 5 lei, maximum 15 lei). 
  • Comisionul de livrare a cardului de debit va fi de 15 lei (echivalent in valuta contului atasat cardului). Sunt exceptate de la acest comision cardurile Visa Signature, Visa Infinite, Visa FWR EUR si Visa FWR USD. 
  • Comisionul de interogare sold la ATM-urile/MFM-urile Raiffeisen Bank va fi de 1 leu (echivalent in valuta contului atasat cardului). Îți reamintim că poți verifica oricând soldul contului tău direct din aplicația Smart Mobile, rapid și simplu, fără niciun cost suplimentar. 
2.  MODIFICAREA CLAUZELOR DIN CONDITIILE GENERALE DE DERULARE A OPERATIUNILOR BANCARE PENTRU PERSOANE FIZICE 

Incepand cu data de 26.02.2026 CONDITIILE GENERALE DE DERULARE A OPERATIUNILOR BANCARE PENTRU PERSOANE FIZICE (denumit in continuare “CGB”) se modifica si se completeaza astfel: 


CAPITOLUL 1  - INTRODUCERE  
  • La articolul 1.5. definitia „Serviciului de Extras Electronic” se elimina. 
  • In tot curinsul CGB se elimina orice referire la urmatoarele notiuni: „Serviciul de Extras Electronic”, „internet banking” si „Raiffeisen Online” 
  • La articolul 1.5. definitia „Semnaturii electronice calificate QES” se inlocuieste cu urmatoarea definitie: 
  • „Semnatura electronica  - semntatura electronica acceptata de Banca in relatia cu Clientii care poate fi semnatura electronica calificata, semnatura electronica avansata sau semnatura electronica simpla, astfel cum acestea sunt prevazute de legislatia in vigoare;” 
  • In tot cuprinsul CGB notiunea de Semnatura electronica calificata sau QES se va inlocui cu „Semnatura electronica” 
  • La articolul 1.5. se adauga definitia „Semnaturii biometrice ” care va avea urmatorul cuprins: 
  • „Semnatura biometrica - o semnatura electronica, creata prin utilizarea unui dispozitiv electronic specializat (ex: o tableta electronica) care inregistreaza datele biometrice ale semnaturii olografe, executate de catre persoana vizata prin intermediul unui dispozitiv specializat (stilou electronic);” 
  • La articolul 1.6.1. se adauga urmatoarele definitii, avand urmatorul cuprins: 
Lista de jurisdictii raportabile – lista tarilor cu care se efectueaza schimbul automat de informatii mentinuta de ANAF; 

Bun - orice tehnologie sau produs purtator de valoare economica sau destinat satisfacerii unui anumit scop, corporal ori necorporal, care apartine sau este detinut ori aflat sub controlul unor persoane sau entitati desemnate sau care face obiectul unei masuri sanctionatoare sectoriale; sunt asimilate definitiei bunurilor fondurile si resursele economice; 

Fonduri - mijloace financiare si beneficii de orice natura, care includ, dar nu se limiteaza la: numerar, cecuri, creante in numerar, cambii, ordine de plata si alte instrumente de plata; depozite la institutii financiare sau la alte entitati, solduri de conturi, creante si titluri de creanta; valori mobiliare negociate la nivel public si privat si titluri de creanta, inclusiv titluri si actiuni, certificate reprezentand valori mobiliare, obligatiuni, bilete la ordin, garantii, obligatiuni negarantate si contracte derivate; dobanzi, dividende sau alte venituri ori profitul provenit din active ori generat de acestea; credite, drepturi compensatorii, garantii, garantii de buna executie sau alte angajamente financiare, inclusiv asigurarile si reasigurarile; scrisori de credit, conosamente, contracte de vanzare; cote-parti din fonduri sau resurse economice si documentele care atesta detinerea acestora; 

Inghetarea fondurilor - orice actiune menita sa impiedice circulatia, transferul, modificarea, utilizarea, accesul sau tranzactiile cu fonduri, susceptibila sa aiba ca rezultat modificarea volumului, a valorii, a localizarii, a proprietatii, a detinerii, a naturii sau a destinatiei acestora sau orice alta modificare care ar permite utilizarea fondurilor, inclusiv gestionarea portofoliilor; 

Resurse economice - activele de orice fel, corporale sau necorporale, mobiliare sau imobiliare, care nu sunt fonduri, dar pot fi utilizate pentru obtinerea de fonduri, bunuri sau servicii; 

Inghetarea resurselor economice - prevenirea utilizarii resurselor economice pentru a obtine fonduri, produse sau servicii in orice mod, inclusiv prin vanzare, inchiriere sau ipotecare; 

Semnatura biometrica - o semnatura electronica, creata prin utilizarea unui dispozitiv electronic specializat (ex: o tableta electronica) care inregistreaza datele biometrice ale semnaturii olografe, executate de catre persoana vizata prin intermediul unui dispozitiv specializat (stilou electronic).  
  • La articolul 1.6.1. se elimina definitia „Eludarii de sanctiuni” 
CAPITOLUL 2 - PRINCIPII GENERALE  

La articolul 2.1 - Prevederi privind protectia datelor cu caracter personal se modifica, in principal,   urmatoarele: 

La art. 2.1.2 s-a actualizat modul in care banca prelucrează in calitate de operator independent datele personale atunci când acționează ca intermediar de asigurări, fiind introdusa urmatorea mentiune suplimentara:  


„In contextul indeplinirii obligatiilor legale care revin in sarcina Raiffeisen Bank in calitate de Intermediar Secundar de asigurari - Agent Afiliat sau pentru indeplinirea tuturor scopurilor de prelucrare in legatura cu asigurarile, Raiffeisen Bank prelucreaza sau poate prelucra date cu caracter personal cu privire la urmatoarele categorii de Persoane Vizate: Solicitantul asigurarii, sotul/sotia Solicitantului/ Clientului, clientul, sotul/sotia acestuia, reprezentantii legali sau conventionali ai acestuia, copii sau alti membrii de familie, precum si partenerul de viata al clientului/ potentialului client, Codebitorii, Garantii  (daca este cazul, inclusiv atunci cand acestia au calitatea de Asigurati, proprietari ai imobilului ce urmeaza a fi asigurat, ipotecat sau nu in favoarea Bancii, Beneficiarii reali, precum si pentru membrii familiilor acestora, in functie de tipul asigurarii ce urmeaza a fi achizitionata prin aplicatia Smart Mobile si acoperirea acesteia),  proprietarii imobilelor pentru care Clientii incheie asigurarea in calitate de Contractanti, coasiguratii, contractantii asigurarii sau orice alte persoane fizice in legatura cu clientul/ potențialul client, ale caror date cu caracter personal pot fi prelucrate în funcție de tipul asigurarii, daca este cazul, inclusiv in calitate de coasigurati.” 

La articolul 2.1.3 s-au actualizat categoriile de persoane vizate de prelucrare, pentru a include proprietarii imobilelor pentru care clientii incheie asigurare, fiind adaugata urmatoarea mentiune: „..., proprietarii imobilelor pentru care Clientii incheie asigurarea in calitate de Contractanti, coasiguratii, contractantii asigurarii sau orice alte persoane fizice in legatura cu clientul/ potentialul client, ale caror date cu caracter personal pot fi prelucrate in functie de tipul asigurarii incheiata de Client etc.) ...”. 

La articolul 2.1.4.1 au fost aduse completari din perspectiva activitatilor  de prelucrare necesar a fi realizata pentru indeplinirea obligatiilor legale ale Raiffeisen Bank, astfel: „...cunoasterea clientelei in vederea prevenirii spalarii banilor, combaterii finantarii terorismului si respectarea regimului privind sanctiunile internationale, inclusiv prin crearea si utilizarea listelor de avertizare”; „...indeplinirea obligatiilor de supraveghere bancara asupra Bancii si a entitatilor din Grupul Raiffeisen si de raportare catre entitatile din Grupul Raiffeisen sau catre autoritatile de supraveghere si alte raportari interne, inclusiv pentru indeplinirea obligatiilor legale ale Raiffeisen Bank International AG – entitate mentionata in cadrul definitiei Grupul Raiffeisen...”;  „...aplicarea masurilor de diligenta fiscala si raportare prevazute de legislatia in vigoare  catre autoritatile fiscale competente (inclusiv ANAF), in vederea realizarii schimbului automat de informatii (FATCA, CRS), a procedurilor de conformare prevazute in Acordul FATCA...”; „...evaluarea cerinţelor şi necesitatilor cu privire la contractarea  unui produs de asigurare si pentru acordarea consultantei catre clienti, conform legislatiei privind distribuția de asigurări și Normelor emise de Autoritatea de Supraveghere Financiară in aceasta materie, cunoasterea clientelei in vederea indeplinirii obligatiilor legale ale Bancii in calitatea sa de Intermediar, Agent afiliat; evaluarea eligibilitatii in vederea furnizarii produselor de asigurare.”  

La articolul 2.1.4.2, au fost completate activitatile de prelucrare a datelor cu caracter personal, realizate in baza temeiului legal al executarii contractului, astfel:  „...evaluarea cerintelor si necesitatilor cu privire la contractarea  unui produs de asigurare, conform legislatiei privind distributia de asigurari si Normelor emise de Autoritatea de Supraveghere Financiara in aplicarea acesteia, acordarea consultantei catre Client, derularea si gestionarea relatiei contractuale cu Clientul in numele si pentru asigurator si/sau impreuna cu asiguratorul, in vederea furnizarii produselor de asigurare adecvate dintre produsele de asigurare pe care le intermediaza in calitate de agent afiliat; colectare de prime de asigurare pentru asigurator.” 

La articolul 2.1.4.3, au fost completate activitatile de prelucrare a datelor cu caracter personal, realizate in baza temeiul legal al interesului legitim al Raiffeisen Bank, astfel: „...imbunatatirea activitatii de consultanta pentru asigurari; gestionarea reclamatiilor si sesizarilor ce nu vizeaza produsele si/sau serviciile bancare contractate de catre persoana vizata de la Raiffeisen Bank, tinerea de evidente cu privire la contractele de asigurare intermediate; pastrarea si arhivarea inregistrarilor interactiunilor audio si/sau audio-video daca persoanele vizate au ales  sa utilizeze astfel de canale de comunicare puse la dispozitie de Banca si si-au exprimat consimtamantul pentru efectuarea inregistrarilor la initierea acestora; stocarea si arhivarea istoricului convorbirilor dintre Persoana vizata si Banca pe chat-ul din aplicatiile Bancii.” 

De asemenea, tot in cadrul acestui articol, au fost introduse aspecte referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal, in contextul aderarii Bancii la Schema de plati RoPay 

Totodata, Banca a initiat procesul de implementare a Schemei de plati numita RoPay, alaturi de alte Banci participante din Romania, prin care ofera posibilitatea Clientilor de a beneficia de un nou serviciu, care va permite efectuarea platilor din Raiffeisen Smart Mobile, prin utilizarea numarului de telefon al beneficiarului platii in loc de IBAN-ul contului bancar. Pentru utilizarea RoPay, numarul de telefon va reprezenta un proxy/alias al IBAN-ul contului bancar. 

Pentru ca schema de initiere plati sa poate functiona, este necesar ca toate bancile participante la acest sistem sa realizeze un schimb de informatii cu scopul crearii unei baze de date comune, care va fi gestionata de Transfond. In acest scop, in prima etapa, Banca, in calitate de banca participanta, va transmite catre Transfond urmatoarele date cu caracter personal ale clientilor persoane fizice ai Bancii care detin si au activat serviciul Raiffeisen Smart Mobile: numarul de telefon, codul IBAN al contului in lei asociat utilizarii Raiffeisen Smart Mobile, numele si prenumele. Pentru efectuarea acestei operatiuni de prelucrare a datelor cu caracter personal, Banca se va intemeia pe interesul sau legitim de a participa la RoPay si de a oferi si implementa Serviciul SPL RoPay, care va permite efectuarea platilor din Raiffeisen Smart Mobile prin utilizarea numarului de telefon al beneficiarului platii (ca proxy/alias) in loc de IBAN-ul contului bancar. 

La articolul 2.1.4.4, au fost completate activitatile de prelucrare a datelor cu caracter personal, realizate de catre Raiffeisen Bank, in baza consimtamantului persoanelor vizate, astfel:  
„...Banca va prelucra date cu caracter personal in baza consimtamantului persoanei vizate in vederea prelucrarii datelor biometrice, necesare semnarii documentelor prin intermediul semnaturii biometrice, in situatia in care clientul alege sa semneze documentele in relatia cu Banca prin aceasta modalitate de semnare, si in situatia in care aceasta modalitate de semnare este posibila.   

Banca va prelucra datele cu caracter personal ale Persoanelor vizate in baza consimtamantului exprimat de acestea si pentru efectuarea inregistrarilor interactiunilor audio si/sau audio-video daca Persoanele vizate vor alege sa utilizeze astfel de canale de comunicare puse la dispozitie de Banca...” 

„...Este posibil ca ulterior oferirii consultantei pentru incheierea asigurarii, pentru scopul incheierii sau administrarii unei polite de asigurare si intermedierii pentru Clientii sau a platii primelor de asigurare, Banca sa preia si sa transmita documente contractuale apartinand societatii de asigurare-reasigurare prin intermediul/in baza carora Persoana vizata poate furniza categorii special de date cu caracter personal (de ex., date privind sanatatea), efectuand astfel o activitate de prelucrare date in numele societatii de asigurare-reasigurare. In aceste cazuri, exprimarea consimtamantului Persoanei vizate referitor la aceasta activitate de prelucrare va putea fi exprimat prin intermediul documentelor specifice ale societatii de asigurare-reasigurare, in calitate de operator de date cu caracter personal...” 

La articolul 2.1.4.5, au fost completate activitatile de prelucrare a datelor cu caracter personal, realizate in contextul profilarilor si a proceselor decizionale automatizate, fiind introdusa urmatoarea mentiune:  

„Avand în vedere că procesul de comercializare electronică a produselor de asigurare se face automat, prin soluția informatica asiguratorului integrata in/cu  aplicatia Smart Mobile sau prin intermediul aplicatiei Smart Mobile a Raiffeisen Bank, dupa caz, evaluarea cerintelor si necesitatilor potentialilor clienti si a caracterului adecvat si corespunzator al produsului de asigurare solicitat de catre acestia, precum si emiterea de consultanțta/recomandari personalizate se efectueaza prin mijloace automate, ca urmare a setarilor tehnice realizate la nivelul solutiei informatice a asiguratorului care verifica decizia potentialilor clienți de a continua procesul de comercializare prin intermediul solutiei informatice pentru un anumit produs prin accesarea butonului corespunzator ce reprezinta raspunsul la întrebarea specifica referitoare la necesitatea produsului in raport cu datele introduse de Clienti, pe baza cărora se verifica respectarea criteriilor de eligibilitate pentru acordarea produsului de asigurare respectiv.” 

La articolul 2.1.5, au fost completate sursele externe din care pot fi preluate si prelucrate date cu caracter personal, cu urmatoarele: „, EUR-Lex(website-ul oficial al UE privind legislatia UE)”; „Directia Generala de Evidenta a Persoanelor (DGEP).” 

De asemenea, tot in cadrul acestui articol, au fost aduse urmatoareele completari:  

„In vederea: (i) respectarii obligatiilor legale ce revin Bancii privind aplicarea de masuri standard de cunoastere a clientelei care să permită acesteia identificarea Clientului şi verificarea identităţii acestuia pe baza documentelor, datelor sau informatiilor obţinute din surse credibile,  sigure si independente, (ii) indeplinirii de catre Banca a procedurilor de cunoastere a clientelei si prevenire a activitatilor de spalare de bani si finantare a terorismului, (iii) respectarii de catre Banca a cerintelor legale privind exactitatea si acuratetea  datelor , Banca va putea obtine din surse sigure, credibile,  independente , permise de lege, date cu caracter personal cum ar fi: nume, prenume, CNP, tipul, seria si nr. actului de identitate, data de emitere a actului de identitate, data de expirare a actului de identitate, locul nasterii, emitentul actului de identitate, adresa de domiciliu, adresa de resedinta, informatii privind data decesului si ultima fotografie a titularului actului de identitate etc.” 

„In relatia cu Raiffeisen Bank, persoana vizata are posibilitatea de a semna unele documente prin intermediul unei semnaturi biometrice, utilizand in acest sens instrumentele puse la dispozitie de catre Banca, respectiv o tableta electronica si un stilou eletronic.  

Astfel, in vederea generarii unei semnaturi biometrice, vor fi efectuate urmatoarele activitati de prelucrare: 

- identificarea si captarea la nivelul documentului a actiunii persoanei vizate, de semnare prin intermediul instrumentelor puse le dispozitie de catre Banca (stilou Apple Pencil si tableta Apple Ipad);  
- prin utilizarea software-ului specializat, datele brute inregistrate de padul de semnatura sunt convertite în date biometrice; 
- datele biometrice vor fi criptate  cu ocazia semnarii biometrice, la nivelul documentului pe care il semneaza persoana vizata, astfel incat sa fie asigurata validitatea actului semnat de catre persoana vizata prin intermediul semnaturii biometrice.   

Cu aceasta ocazie, vor fi prelucrate de catre Banca urmatoarele date cu caracter personal:  
- date brute: pozitia stiloului pe axele (x,y), unghiul de scriere, si presiunea aplicata cu stiloul pe ecranul tabletei; 
- date convertite prin intermediul software-ului specializat: (i) date temporale (ritm) – viteza şi acceleratia; (ii) presiune; (iii) date grafice (semantura propriu-zisa); (iv) unghi; şi (v) diferenţa de unghi.” 

„In contextul aderarii la Schema de plata RoPay si al implementarii SPL RoPay, Banca va interoga baza de date SPL RoPay gestionata de Transfond la momentul initierii de catre Clientii sai a platilor utilizand numarul de telefon. Ulterior completarii numarului de telefon al beneficiarului platii, Banca va afisa Clientului, in aplicatia  Raiffeisen Smart Mobile, detaliile asociate aliasului utilizat, respectiv numele si prenumele beneficiarului platii, precum si codul IBAN al contului bancar asociat, permitand astfel Platitorului sa verifice corectitudinea datelor aferente instructiunii de plata, inainte de autorizarea tranzactiei, pentru a preveni eventualele erori si a se asigura ca plata ajunge la beneficiarul corect. Clientii  pot avea calitatea de platitori si/sau beneficiari ai platilor efectuate prin serviciul SPL RoPay.” 

La articolul 2.1.6, au fost completate categoriile de destinatari ai datelor cu caracter personal, cu urmatoarele entitati: „entitati din grupul Raiffeisen”; „Directia Generala de Evidenta a Persoanelor”; „Transfond”; „societati de asigurare pentru care Banca poate actiona ca intermediar/agent afiliat, Pool-ul de Asigurare Impotriva Dezastrelor Naturale (PAID),  operatorii asociati ai  Bancii sau persoanelor imputernicite de Banca.” 

De asemenea, au fost clarificate aspecte referitoare la transmiterea datelor catre ANAF, prin includerea urmatoarei mentiuni: „...( inclusiv pentru raportarile FATCA CRS facute de ANAF catre autoritatile fiscale din jurdictiile partenere)”. 

La articolul 2.2 se modifica si/sau se completeaza punctele 2.2.6, 2.2.7 si 2.2.8  si vor avea urmatorul cuprins: 
„2.2.6. In vederea respectarii dispozitiilor legale in materia prevenirii si combaterii spalarii banilor si finantarii terorismului, sanctiunilor internationale, precum si pentru prevenirea si combaterea fraudelor, Banca va putea sa ia, in relatia cu Clientul, masurile prevazute la pct. 3.1.4 din CGB si orice alte masuri pe care le considera necesare in conformitate cu legislatia in vigoare.” 
„2.2.7. Raiffeisen Bank SA aplica cerintele FATCA si s-a inregistrat pe site-ul Internal Revenue Service (IRS) al SUA cu Statusul  Institutie Financiara Raportoare model IGA1, primind Numarul Global Intermediar de Identificare (GIIN) 28CWN4.00008.ME.642. In consecinta, Banca va identifica contribuabilii SUA si va raporta, catre ANAF, informatii, despre persoanele relevante si despre conturile deschise la Banca de catre acestia, respectiv despre acele conturi in care sunt evidentiate detinerile directe sau indirecte de active financiare de catre persoanele relevante prin prisma aplicarii cerintelor FATCA.”  
„2.2.8. Raiffeisen Bank SA aplica cerintele CRS si, in consecinta, Banca va identifica contribuabilii relevanti CRS si va raporta, catre ANAF. informatii despre persoanele relevante si despre conturile deschise la Banca de catre acestia, respectiv despre acele conturi in care sunt evidentiate detinerile directe sau indirecte de active financiare de catre persoanele relevante prin prisma aplicarii cerintelor CRS.” 

CAPITOLUL 3 - CONDITII GENERALE APLICABILE CONTURILOR 
  • La articolul 3.1. punctul 3.1.3 se completeaza in final dupa cum urmeaza: 
„3.1.3 .....inclusiv informatii privind rezidenta fiscala si numarul de identificare fiscala.” 
  • La articolul 3.1 se modifica pct. 3.1.4 alin. (1) lit. k) se modifica si va avea urmatorul cuprins: 
„3.1.4  (1) ....k) Clientul si/sau Operatiunea de plata nu se incadreaza in profilul de risc stabilit de Banca in normele sale interne.”  
  • La articolul 3.6 se modifica pct. 3.6.3 lit. b)  ) se modifica si va avea urmatorul cuprins: 
b) Exista suspiciunea rezonabila privind implicarea directa sau indirecta a Clientului in efectuarea unor operatiuni care contravin prevederilor legale  privind prevenirea si combaterea spalarii banilor, finantarii terorismului si sanctiunilor internationale/SUA. De asemenea , suspiciunea viza situatii in care Clientul devine Persoana Desemnata sau Parte Restrictionata,  ori se află sub incidența sancțiunilor internaționale, inclusiv a celor impuse de SUA, Uniunea Europeană sau alte state, organizații internaționale ori agenții ale acestora, indiferent dacă este vizat în mod direct sau indirect.  
  • La articolul 3.8 se modifica punctul 3.8.2 alin. (1) lit. a) si va avea urmatorul cuprins: 
„3.8.2. (1) a) respectarea politicilor Bancii de acceptare si cunoastere a clientelei si a prevederilor legale privind prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, prevederilor legale privind Sanctiunile internationale,” 
  • Articolul 3.9 se elimina pct. 3.9.3, iar restul articolelor se vor renumerota corespunzator.  

CAPITOLUL 4 - DISPOZITII PRIVIND OPERATIUNILE DE PLATA  
  • La articolul 4.3 se modifica pct. 4.3.8  si vor avea urmatorul cuprins: 
4.3.8. In executarea instructiunilor de plata, Banca va actiona cu buna credinta si va depune diligenta rezonabila, determinata conform standardelor, practicilor bancare, uzantelor nationale si internationale, regulilor uniforme si oricaror reglementari nationale si internationale aplicabile, care vor completa in mod corespunzator prezentele CGB si vor reglementa impreuna raporturile juridice carora li se aplica;  

Pentru Operatiunile de plata initiate, indiferent de modalitatea de transmitere a acestora, Clientul are obligatia sa prezinte Bancii, la solicitarea acesteia, documente justificative in concordanta cu cerintele legislatiei in vigoare.  

Banca va efectua verificarile impuse de legislatia in vigoare, precum si verificari suplimentare in cazul in care are suspiciuni rezonabile sau motive rezonabile de suspiciune cu privire la fraude, spalarea banilor, finantarea terorismului, incalcarea Sanctiunilor Internationale/SUA sau cand astfel de suspiciuni au fost comunicate Bancii de alte institutii de credit/ institutii financiare /prestatori de servicii de plata  sau autoritati. Sumele aferente acestor tranzactii vor fi blocate pana la finalizarea verificarilor , iar termenele de executare se pot prelungi corespunzator. 
  • La articolul 4.8 se modifica pct. 4.8.5 si vor avea urmatorul cuprins: 
„4.8.5. Banca asigura comunicarea gratuita a extrasului lunar de cont in una din urmatoarele modalitati:  
a) la oricare unitate teritoriala a Bancii, pe suport hartie la cererea Clientului;  
b) prin intermediul serviciului de mobile banking, in perioada in care acest serviciu este activ in format electronic;” 

La articolul 4.8 se elimina pct. 4.8.6, 4.8.7 si 4.8.8, iar restul punctelor se vor renumerota corespunzator. 

CAPITOLUL 5 - PREVEDERI CONTRACTUALE AFERENTE EMITERII SI UTILIZARII CARDULUI 
  • In tot cuprinsul CGB se elimina orice referire la „MasterCard” 
  • La articolul 5.1 se modifica punctele 5.1.4 si 5.1.5 alin. (1)  si vor avea urmatorul cuprins: 
5.1.4. (1) La solicitarea titularului Contului Curent, deschis intr-una dintre urmatoarele valute: Lei, Euro sau USD, Banca poate atasa Carduri de debit principale si/sau suplimentare. Indiferent de numarul de Conturi curente deschise intr-o valuta (Lei, Euro, USD) Banca poate atasa Contului Curent maxim 2 (doua) Carduri de debit principale si 2 (doua) Carduri de debit suplimentare pentru fiecare valuta. In portofoliul titularului de Cont Curent pot exista in acelasi timp maxim 2 (doua) Carduri de debit principale active si 2 (doua) Carduri de debit suplimentare active pentru fiecare valuta. 
(2) Pentru Contul de card de credit, la solicitarea titularului, Banca poate emite un Card de credit principal si maxim 4 (patru) Carduri de credit suplimentare.  
(3) Banca poate restrictiona numarul de  Carduri noi si Carduri reemise, la cererea Clientului, intr-un interval de 30 de zile. Numarul de Carduri noi sau reemise care pot fi solicitate de Client este prevazut  pe site-ul Bancii www.raiffeisen.ro in sectiunea ” In sprijinul tau”. Banca isi rezerva dreptul sa modifice oricand numarul Cardurilor noi/reemise prevazute la paragraful precedent,informarea Utilizatorilor de card urmand a se realiza prin publicarea informatiilor specifice pe site-ul Bancii, in sectiunea mentionata anterior. 

5.1.5 (1) Banca livreaza Cardul de debit/Cardul de credit emise pe suport fizic (la prima emitere, la reinnoirea automata la expirarea valabilitatii sau la reemiterea Cardului la solicitarea Clientului) la adresa de corespondenta sau de domiciliul din Romania, comunicata de Client Bancii sau la adresa stabilita potrivit prevederilor pct. 8.2.4 din prezentul document. 
Utilizatorul de Card va fi informat cu privire la transmiterea Cardului, prin SMS la numarul de telefon comunicat Bancii sau prin notificare push prin aplicatia Smart Mobile. In masura in care Cardul nu poate fi predat Utilizatorului de Card,  acesta va fi returnat Bancii si va fi predat Clientului in conformitate cu detaliile de la alin. (2).   
  • La articolul 5.3 pct. 5.3.5 se completeaza cu un nou alineat (3), avand urmatorul cuprins: 
5.3.5...(3) Din motive de securitate, organizatia de carduri Visa poate impune anumite restrictii privind tranzactiile efectuate cu Cardul, cum ar fi  spre exemplu daca se depaseste un anumit numar sau o anumita valoare a tranzactiilor. Banca nu poate fi tinuta raspunzatoare fata de Clientul platitor sau  beneficiar pentru prejudicii directe sau indirect rezultate din respingerea Tranzactiilor de catre Organizatia de carduri Visa, avand in vedere ca limitele si respingerea tranzactiilor sunt stabilite la nivelul sistemelor Visa. 
  • La articolul 5.10 pct. 5.10.8 se modifica si va avea urmatorul cuprins. 
5.10.8 (1) In cazul in care Utilizatorul nu intra in posesia Cardului de debit emis pe suport fizic (plastic) in termen de 6 luni de la data emiterii/reemiterii/reinnoirii sale, acesta va fi distrus. In cazul in care Cardul de debit este utilizat in mediul digital, acesta va putea fi utilizat in continuare in mediul digital pentru tranzactii pe internet sau prin aplicatii de tip Portofel Electronic, chiar daca cel pe suport fizic (plastic) a fost distrus. 
(2) Pentru obtinerea unui alt Card de debit emis pe suport fizic (plastic) Clientul poate sa-l reemita din Smart Mobile, sa apeleze serviciul Call Center sau sa se prezinte in orice agentie a Bancii pentru a solicita emiterea unui nou Card de debit pe suport fizic.  
(3) In masura in care Clientul nu intra in posesia Cardului de debit fizic si nici nu utilizeaza Cardul in mediul digital (tranzactii cu cardul inregistrat in aplicatii de tip Portofel Electronic), in 6 luni de la data emiterii, reemiterii sau reinnoirii , Contractul aferent cardului de debit inceteaza de plin drept la finalul acestei perioade, fara vreo notificare sau alta formalitate prealabila. 

CAPITOLUL 6  - SERVICII SPECIALE OFERITE DE BANCA PRIN INTERMEDIUL SERVICIULUI TELEFONIC CALL CENTER AL RAIFFEISEN BANK  
  • La Capitolul 6 se modifica punctul 6.5 lit. a) si va avea urmatorul cuprins: 
6.5 Serviciile speciale ce pot fi accesate prin intermediul operatorului virtual sunt urmatoarele:  
a) Blocarea accesului la Cont prin Cardul semnalat ca pierdut/furat si reemiterea Cardului si a codului PIN aferent; acest serviciu este disponibil pentru Utilizatorul principal si suplimentar de Card de debit si Card de credit;  

CAPITOLUL 8  - DISPOZITII FINALE  
  • La articolul 8.1 se modifica punctele 8.1.1 lit. a) si e) si 8.1.2 si vor avea urmatorul cuprins: 
8.1.1 Pentru incheierea unui Contract specific, precum si pentru orice alte solicitari/cereri/declaratii/formulare utilizate in interactiunea cu Banca, Consimtamantul Clientului se va putea exprima, dupa caz:  

a) prin semnatura olografa/Semnatura electronica, in conditiile agreate de parti;  
.... 
e) prin orice comportament, agreat de Banca si care nu lasa nicio indoială asupra intenţiei de a produce efectele juridice corespunzatoare. 
8.1.2. (1) Consimtamantul pentru incheirea prezentelor CGB este exprimat doar prin utilizarea de catre toate Partile a aceleiasi modalitati de semnare, respectiv: 
(i) semnarea olografa a documentului in prezenta unui reprezentant al Bancii; 
(ii) aplicarea pe documentul in format electronic a unei Semnaturi electronice, agreate de Banca. 
(2) Semnarea CGB in format electronic, cu Semnatura electronica se poate efectua numai prin canalele de comunicare agreate de Banca si se considera incheiat la sediul Bancii. 
  • La articolul 8.2 punctul 8.2.1 si 8.2.2 se vor completa cu „notificari de tip banner in aplicatie”. 
  • La articolul 8.2  se modifica pct. 8.2.4 si va avea urmatorul cuprins: 
8.2.4. (1) Banca utilizeaza in relatia cu Clientii sai o singura adresa postala pentru expedierea oricarei corespondente (adresa de domiciliu a Clientului sau adresa de corespondenta indicata de Client), in legatura cu toate produsele/serviciile contractate de acestia. Banca va transmite corespondenta la (i) adresa de domiciliu (astfel cum aceasta a fost comunicata de Client la momentul utimei actualizari de date sau (ii) in cazul in care Clientul indica o adresa de corespondenta in relatia cu Banca, la ultima adresa postala de corespondenta indicata de Client.   
(2) Banca isi rezerva dreptul:  
(i) in legatura cu adresa postala de domiciliu – sa verifice daca există informații actuale cu privire la adresa de domiciliu a Clientului, in orice surse credibile şi independente dipsonibile, si sa preia aceste informatii, in masura in care Banca va implementa un flux de date, in acest sens;  
(ii) in legatura cu adresa postale de corespondenta – sa opereze intr-un termen de maxim 30 de zile calendaristice eventuala modificare de catre Client a adresei de corespondenta.